Saturday, January 27, 2007

mambangkik batang tarandam



itulah rumah adat kita rang minang nan tacinto.rumah adatko indak lah asa dibuek sajo, malainkan ado nan tasirek nan manganduang makna kehidupan.

Rumah bagi kebanyakan urang tak labiah fungsinyo sebagai tampek tingga. Hanya sebagian kecil yang menambahkan fungsi lain, tempat tinggal sekaligus perkantoran. Lantas, bagaimana dengan fungsi lain, seperti simbol etnik dan filosofis? Barangkali ini bisa kita temukan di Ranah Minangkabau, Sumatera Barat.

Pernah dengar rumah gadang atau rumah bagonjong? Itulah rumah tradisional Minangkabau. Rumah gadang bukan karena fisiknya nan besar, melainkan karena fungsinya sebagai tempat kediaman keluarga, perlambang kehadiran suatu kaum dalam satu nagari (pemerintahan terendah pengganti desa), pusat kehidupan dan kerukunan.

"Rumah gadang multifungsi. Ia menjadi pusat kehidupan dan kerukunan sarupo tampek bamufakat keluarga kaum dan melaksanakan upacara. Bahkan sebagai tempat merawat anggota keluarga yang sakit

Kini banyak rumah gadang di lebih dari 600 nagari di Sumbar yang kurang terawat dan terancam lapuk. itu membuktikan urang minang kini alah lupo jo identitas dirinyo nan sabananyo.apolai rang mudonyo banyak nan indak tau jo pepatah petitih minang. ndak tau jo kato nan ampek.

No comments: